Gucci Pre-Fall 2019 е вече тук

Вселената на Gucci е странно, но прекрасно място, обзаведено и декорирано от креативния кукловод гений Алесандро Микеле.



Почеркът на този ексцентричен творец се запазва и характерната му дизайн естетика се улавя ясно и в Pre-Fall колекцията 2019 на Gucci.
Този път тя беше представена без фанфарите, към които е свикнала глобалната аудитория на марката. Наистина става дума за една крайно изчистена серия от образи, включваща еспланада от 86 изящно облечени манекени, показани в центъра миланския hub. Снимките показват модели, които се спускат в емблематичните ексцентрични аксесоари на марката.



Пренаситена и многопластова, силнодекорирана, в нея намират място всякакви чудати и на пръв поглед несъвместими елементи, събрани сякаш от различни светове, но въпреки това сливащи се в пълен синхрон. Изтъкнатите визии включват кафтани, екзотични богати брокати и принтирани костюми от три части, в които блейзерите са носени над удължени туники за нов пластов силует. Цялостно – шиенето е силно: остри рамене и slim-fitted форми с вкус на 80-те. Туид букле е преобладаващата текстура, еластичност и гъвкавост са основните движения на дрехите, порести материи и свободното движение описват най-точно тази колекция, в която обичайно своето място намират Gucci логоманията и цветният хаос, както и доста характерните комбинации с пайети и шенил.



Предложенията за дамско облекло варират от костюми, покрити с лого, маркирани барети и розови ватирани якета, като отново основен отпечатък е поставен в царството на кича, както обикновено. Моделите са сблъсък на почти всякакви стилове – шалове, поли, пуловери и ризи с богат цвят и луксозен текстил като коприна и кадифе. Основният контраст е този между спортното облекло, съчетано по кичозен и много Gucci маниер, и вечерните пищни рокли с подчертано ретро звучене.



Както винаги, откакто Алесандро Микеле пое управлението на корпоративната машина GUCCI, всеки тоалет разказва една мини история за живота на създателя й. Сякаш всяка творба е във формата на модно яйце, което вече има съвършените пропорции – стилистика и аксесоари и е готово да полети от магазините директно по миланските улици със скоростта на ракета.



Вечерните предложения са грандиозни, включващи, вдъхновен от Пуаре кадифен табард, избродиран със звездно небе и драматични, фейски бални рокли, обилно поляти с пайети.



Докато някои от визиите продължават да излъчват драматичното кинематографично отношение, дълбоко свързано с царуването на Микеле, по-малко екстравагантното настроение се вливаше в отделените от туида контрастни декори, в изкуствените кожени палта, съчетани с цветни рокли и в луксозни блузи, бродирани с логото на въображаем тенис клуб Gucci.

Преувеличената креативна енергия на Алесандро Микеле някак си не може да изригне в нови измерения и форми, а се движи прекалено праволинейно.



Микеле не е измислил нови силуети, всичко, което виждаме тук, виждаме и в предишни колекции – миди полата, копринения бомбър, чехлите, големите очила, баретите и кичозния маниер, по който се комбинират помежду си. По-различното в тази фотосесия е идеята за урбанизирането на класиката и вкарването на джънк, вероятно, като котрапункт на основната линия – опростачването на човешките първични потребности, като храната, срещу непоклатимостта на класическите архитектурни шедьоври и еклектичните haute couture творения.



Gucci привлече легендарния творец Хармъни Корин, за да заснеме колекцията си Pre-Fall 2019, която се основава на богатите стилове, на които  Алесандро Микеле е закачил шапката си. Заснет в археологическите паркове на Херкуланум и Помпей, lookbook-ът почита и уважава наследството на къщата толкова, колкото и дрехите. Помпей и Херкуланум са част от световното наследство на ЮНЕСКО в Южна Италия. Хармъни Корин е режисьорът и сценаристът, който стои зад такива емблематични филми като „Kids” и “Spring Breakers”, видеото на Риана „Needed Me”, както и някои кампании на Proenza Schouler и Dior.



Тази година ще бъде публикувана книга с ограничено издание, част от проект, който подкрепя ангажимента на Gucci за поддържане и популяризиране на обекти на културното наследство по целия свят и тази фотосесия ще стане част от нея.



Редактор: Марина Делева